Nyt kun ollaan musiikillisissa tunnelmissa (ks. offtopic) niin mieleen muistui tämä J. Karjalaisen Vuokses sun. En tiedä mitä hän on ajatellut sanoja kirjoittaessaan, mutta minusta laulu symboloi osin riipaisevallakin tavalla niitä tunnelmia mitä ex-vl joutuu käymään läpi irrottautumisprosessinsa aikana: luopumisen haikeutta, jäämisen mahdottomuutta, rakkaista luopumista...
Minulle itselleni musiikki on ollut aina hirveän tärkeää, en olisi selvinnyt täysijärkisenä vl-piinasta ilman musiikkia (ja nyt ei puhuta siionin lauluista).
Tsemppiä teille kaikille, jotka olette "valmiita lähtemään".
Mulle välillä kolahtaa synkemmätkin sanoitukset ja sävelmät (en tykkää oikein makeista siirappi artisteista) Hyvä artisti tällä rintamalla on mm. Eleanoora Rosenholm. Biisien sanat ja tarinat herättää ainaskin ajatuksia ja tunteita :S%
Tässä vaikka yks maistiaisiksi ketjun aiheeseen liittyen
Paha tammi joka sitoo pelolla ja raatelee verille, pilaantuneet hedelmät kaislakorissa, mullaksi maatuneet pyhien huoneiden pellavaliinat... melkoista symboliikkaa vl-liikkeestä, joka omasta mielestään on turvallinen "jumalanlapsilauma".
Ja ainakin minulle tuo laulujen symboliikka on niin kovin totta.