Keskustelu

Hakomaja.net

Tervetuloa, Vieras

AIHE: Insestiepäilyt ulottuvat vl-liikkeen johtotasolle

Vs: Insestiepäilyt ulottuvat vl-liikkeen johtotasolle 22.01.2011 19:56 #111

• mieleen tulee että.. hahmo
  • mieleen tulee että..
vl-lahkossa tai yhteisössä on jotenkin perin juurin rietasta ja sairasta suhtautumista lapsen kehittyvään persoonaan ja seksuaalisuuteen; ikään kuin vain asiaa kuuluisi katsoa irstaiden ja himokkaiden miesten kannalta. Sellainen minulle tuli mieleen, sorry, very sorry.
Käyttäjät eivät voi enää kirjoittaa viestejä.

Vs: Insestiepäilyt ulottuvat vl-liikkeen johtotasolle 22.01.2011 21:41 #112

• hyshys hahmo
  • hyshys
  • POISSA
oskarijuurikkala.files.wordpress.com/2010/04/hyvaksikayton_haaste.pdf
2.2
Pedofilia
ja
hyväksikäyttö
tilastojen
valossa
Ongelman
 laajuus
 on
 rivikansalaiselle
 yllättävä,
 jos
 asiaan
 ei
 ole
 aiemmin
 tutustunut.

Euroopan
 komission
 raportin
 mukaan
 10–20 %
 eurooppalaisista
 lapsista
 joutuu

lapsuudessaan
 hyväksikäytön
 uhriksi.
 Englantilaisen
 tutkimuksen
 mukaan
 ongelma
 on

Britanniassa
 kasvussa,
 ja
 viime
 vuonna
 poliisin
 tietoon
 tuli
 21
 000
 ilmoitusta
 törkeästä

seksuaalisesta
hyväksikäytöstä.

Tutkimustulokset
 hyväksikäytön
 yleisyydestä
 luonnollisesti
 vaihtelevat.

Suomalaisessa
 koululaisille
 tehdyssä
 kyselyssä
 ilmoitti
 hyväksikäyttöä
 kokeneensa
 8 %

tytöistä
ja
3 %
pojista
15
vuoden
ikään
mennessä. Julkisuudessa
eniten
huomiota
on
saanut

pienten
 lasten
 hyväksikäyttö,
 mutta
 tavallisimmin
 ahdistelu
 ja
 hyväksikäyttö
 kohdistuvat

murrosikäisiin
 tai
 toisella
 kymmenellä
 oleviin
 lapsiin
 (eli
 yleensä
 kyse
 ei
 ole
 teknisesti

”pedofiliasta”).
 Isäpuolen
 harjoittamaa
 hyväksikäyttöä
 tai
 ahdistelua
 oli
 mainitun
 kyselyn

perusteella
kokenut
4 %
isäpuolen
luona
asuvista
tytöistä.
Oikeataan tämä oli se mikä kiintiti huomioni. En ole linkkiä kaikenkaikiaan kahlannut läpi - tuo tieto on ollut muuallakin - Ja tämä taas tarkoitaa sitä että lapsen seksualainen hyväksikäyttö on huomattavasti yleisempää yhetiskunnassa yleensä ja varmasti myös vl liikeessä kuin haluamme tunnustaa.

Toisaalta siinä heijastuu se sama vähättelevä asia ja se ettei uskoa nähdä sinä lapsen seksuaaalisen hyväksikäytön mahdollistavana tekijänä tai syynä.

Tunnustan eten lukenut linkkiä kokonaan :evil: toin sen tänne vain turvaan koska halusin muiltakin siihen komenteja ja halusin palata siihen myöhemmin.

Vs: Insestiepäilyt ulottuvat vl-liikkeen johtotasolle 23.01.2011 20:12 #113

• x-vl hahmo
  • x-vl
  • POISSA
Hyssi!

En minäkään lukenut koko kirjoitusta läpi, selailin ja pysähdyin muutamaan kohtaan. Ehkä siksikin siitä jäi tunne, että teksti oli vastenmielistä, mukamas rehellisen oloista.

Minulla on kai liian kireä asenne pedo-tekoihin? En tosin edes halua niitä lieventää, sen verran minua naisena, äitinä ja mummona nämä asiat tulevat kuvitelmissa lähelle. Entä, jos itse olisin ollut tai lapseni tai lapsenlapseni olisi uhri...! :sick: :S%

Siksi en hyväksy mielessäni mitään selittelyjä enkä puolensanan puolusteluja...

Vs: Insestiepäilyt ulottuvat vl-liikkeen johtotasolle 27.04.2011 06:52 #114

• oloneuvos
  • mikki hahmo
  • mikki
  • POISSA
Keskustelu jatkuu: Kalevan Lukijalta-palstalla 27.4.2011 kirjailija Varpu Vilkuna ( viite: www.mantykustannus.fi/index.php?sivu=kirjailijat&alasivu=kirjain-v#V2 )
Liitetiedostot:
musisoi edelleen, kun ei ymmärrä lopettaakaan
...mutta vakavammin : <Herra, Sinä tiedät paremmin kuin minä, että olen tulossa vanhaksi. Suojele minua tulemasta liian puheliaaksi ja ajattelemasta, että minun on sanottava painava sanani joka asiassa ja joka tilaisuudessa>

Vs: Insestiepäilyt ulottuvat vl-liikkeen johtotasolle 08.05.2011 06:54 #115

• oloneuvos
  • mikki hahmo
  • mikki
  • POISSA
Kaleva 8.5.2011 Lukijalta - kansan kaikuja Pohjois-Suomesta -palstalla "puiminen" jatkuu:

<<<<< Usko on aina peitellyt sisäpiirin pahat teot

"Lapsiin kohdistuneisiin seksuaalirikoksiin kohdistettu vähättely ja peittely kertoo oikeustajun ja lähimmäisenrakkauden kieroutumisesta."

Kiitokset kirjailija Vappu Vilkunalle, joka otto voimakkaasti kantaa SRK:n pedofilia / insestiskandaaliin (Kaleva 29.4. / Lukijalta).

Myös arkkipiispa Kari Mäkinen ja tohtori Johanna Hurtig tuomitsivat tapaukset (Helsingin Sanomat 17.4.) Myös Kaleva kertoi 23.4. SRK:n johdon rikostutkinnasta.

Suomen rauhanyhdistysten (SRK) tiedotustilaisuudessa 7.4. kerrottiin ensimmäistä kertaa julkisesti liikkeen sisällä ilmi tulleista lasten hyväksikäyttötapauksista, mikä kävi ilmi liikkeen sisäisessä selvityksessä. Selvitykset aloitettiin median painostuksesta.

Liikkeen sisällä on paljastunut jopa satoja pedofilian uhreja, sillä suljettu SRK:n sisäpiiri tiesi asioista, mutta sisäänlämpiävä uskonyhteisö salasi saarnamiesten iljettävät lapsiin kohdistuneet seksuaalirikokset.

Pedifiilejä arvellaan olevan 0,5 prosenttia väestöstä, ja sitä on ollut kautta historian muun muassa uskonnollisissa yhteisöissä, mutta usko on aina peitellyt sisäpiirin pahat teot.

Katolisten pappien luonnonvastainen selibaatti kieltää terveen seksuaalisuuden. Sen vuoksi onkin viime vuosina paljastunut muun muassa Saksassa ja Yhdysvalloissa pappien harjoittamaa pedofiliaa.

Vuonna 2010 tuli poliisin tietoon1102 seksuaalirikosta, josta tuomio tuli 494 rikolliselle.

Täällä Kala- ja Pyhäjokilaaksossa on vuosikymmeniä sitten toiminut saarnamiehinä oikeita häntäheikkejä, joiden tekosia vieläkin suljetussa piirissä kauhistellaan.

Viime vuonna eräs lähiseudun rouva kertoi allekirjoittaneelle lapsuudessa saarnamiehen tehneen seksuaalista väkivaltaa. Eihän pieni 12-vuotias tyttö voinut ymmärtää saarnaajasedän tarkoitusperiä, ja ikävä salaisuus on yli 40 vuotta painanut suuresti mieltä ja aiheuttanut henkistä kärsimystä.

Nyt keväällä lestadiolaisvaikuttaja sai neljä vuotta vankeutta, hän oli suuren rauhanyhdistyksen puheenjohtaja ja SRK:ssa korkeassa luottamustoimessa. (Helsingin Sanomat 11.3.)

SRK:n vääristynyt käsitys ripistä ja se käytöstä auttaa ja evankeliumi riittää, ja seurooissa käden nostolla saarnataan synnit ja matkavirheet anteeksi. "Jeesyksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä":

Kirkossa ja lestadiolaisuudessa viime aikoina esille tulleet lasten hyväksikäyttötapaukset antavat järkyttävän kuvan siitä, miten uskonnollisissa yhteisöissä voidaan suhtautua lakiin ja sen velvoitteisiin.

Lapsiin kohdistuneisiin seksuaalirikoksiin kohdistettu vähättely ja peittely kertoo oikeustajun ja lähimmäisenrakkauden kieroutumisesta.

Lastensuojelulain mukaan seksuaalirikoksesta on aina ilmoitettava viranomaisille, olipa kyse ripistä, nuorisotyöstä tai koulussa ilmenneestä seksuaalirikosepäilystä.

Suurella vakavuudella monien hämmästyneiden kansalaisten puolesta
Tapio Vähäkangas
Ylivieska >>>>>
...mutta vakavammin : <Herra, Sinä tiedät paremmin kuin minä, että olen tulossa vanhaksi. Suojele minua tulemasta liian puheliaaksi ja ajattelemasta, että minun on sanottava painava sanani joka asiassa ja joka tilaisuudessa>
Viimeksi muokattu: 08.05.2011 06:55 : mikki. Syy: typo

Vs: Insestiepäilyt ulottuvat vl-liikkeen johtotasolle 24.11.2011 12:46 #116

• oloneuvos
  • mikki hahmo
  • mikki
  • POISSA
Kaleva 24.11.2011

viite: www.kaleva.fi/uutiset/entisen-lestadiola...totuomion-kasittely-alkaa-hovissa/919596 (netissä ed. päivänä)

<<<<< Entisen lestadiolaisvaikuttajan tuomio hovioikeudessa

Susanna Kemppainen Kaleva
OULU
Entisen lestadiolaisvaikuttajan saaman hyväksikäyttötuomion käsittely alkoi Helsingin hovioikeudessa keskiviikkona.

Syyttäjä, tuomittu, yksi rikoksen uhreista ja yksi asianajajista ovat valittaneet hoviin Espoon käräjäoikeuden viime keväisestä tuomiosta, jolla keski-ikäinen mies tuomittiin neljäksi vuodeksi vankeuteen törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Käräjäoikeuden mukaan mies oli sukupuoliyhteydessä sukulaislapsensa kanssa useita kertoja vuosina 2003-2005 Espoossa. Uhri oli tekojen alkaessa 7-vuotias. Tuomittu määrättiin maksamaan uhrilleen 35 000 euron korvaukset. Miestä syytettiin myös törkeistä raiskauksista, mutta syytteet hylättiin.

Asian käsittelylle hovioikeudessa on varattu useita päiviä. Se tehdään suljetuin ovin. Tuomio annetaan myöhemmin.

Keski-ikäinen mies on toiminut aiemmin suuren rauhanyhdistyksen johtokunnan puheenjohtajana Etelä-Suomessa. Hänen valittiin myös merkittävään luottamustoimeen Suomen Rauhanyhdistysten Keskusyhdistykseen SRK:hon, mutta SRK:n mukaan hän ei käytännössä toiminut kyseisessä tehtävässä.

Käräjäoikeus tuomitsi myös miehen sukulaisen vuoden ja kahdeksan kuukauden ehdilliseen vankeuteen nuorena henkilönä tehdystä törkeästä lapsen hyväksikäytöstä ja nuorena henkilönä tehdystä seksuaalisesta hyväksikäytöstä. >>>>>

Vs: Insestiepäilyt ulottuvat vl-liikkeen johtotasolle 24.11.2011 19:53 #117

• x-vl hahmo
  • x-vl
  • POISSA
Eikö keski-ikäisen miehen sukupuoliyhteys 7-vuotiaan kanssa ole törkeä raiskaus?
Onko siinäkin jokin ala-ikäraja? Eli onko se lieventävä seikka, että kyseessä on lapsi eikä esim. aikuinen nainen?

Kun en tunne lakitermejä, niin tulee omituinen mielikuva tuomiosta. Se ei vastaa omaa oikeustajuani eikä lastensuojelullisia näkemyksiäni.

Miksi asioista ei voi kertoa sillä tavalla, että tyhmempikin ymmärtäisi? :S%

Vs: Insestiepäilyt ulottuvat vl-liikkeen johtotasolle 24.11.2011 20:12 #118

• oloneuvos
  • mikki hahmo
  • mikki
  • POISSA
Törkeä raiskaus: <<<<< Mikäli raiskauksessa aiheutetaan tahallisesti toiselle vaikea ruumiinvamma, vakava sairaus tai hengenvaarallinen tila; taikka, rikoksen tekevät useat tai siinä aiheutetaan erityisen tuntuvaa henkistä tai ruumiillista kärsimystä; taikka, rikos tehdään erityisen raa’alla, julmalla tai nöyryyttävällä tavalla; taikka, teon yhteydessä käytetään ampuma- tai teräasetta tai muuta hengenvaarallista välinettä taikka muuten uhataan vakavalla väkivallalla, ja raiskaus on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, katsotaan teko törkeäksi raiskaukseksi. Ruumiinvammalla tarkoitetaan nimenomaan fyysistä vammaa; esimerkiksi henkinen trauma ei lähtökohtaisesti sovellu törkeän raiskauksen teonkuvaan ruumiinvamman osalla, joskin voi tulla arvioitavaksi henkisenä kärsimyksenä. Fyysinen vamma tulee aiheuttaa teon yhteydessä, ei esimerkiksi sen jälkeen; tällainen vamman aiheuttaminen tuomittaisiin erillisenä tekona. Törkeästä raiskauksesta tuomitaan vankeutta vähintään kaksi ja enintään kymmenen vuotta. Teon yritys on rangaistava." >>>>>

Noin ollen pyörätuoliin joutuminen hempeän raiskauksen jälkeen ei ole TR - saatikaan, kun äiti ei ole huomannut hempeäkään tapahtuneen ja puolustaa syntiinlangennutta? Ikärajaa ei ole hempeän ja törkeän välillä. 9v- tuomio on moisesta rikoksesta "kohtuullinen"?

Sukulaistyttö on huhujen mukaan keski-ikäisen tytär ja sukulaismies keski-ikäisen poika - lieneekö sitten totta? Mutta tunnettuahan on moisen "sairauden periytyminen" taikka ringit po rikollisuuden ympärillä lahkossa - pitkään on ollut tiedossa vaikkapa "heikkolahjaisten hyväksikäyttö". Heitähän mm. steriloisoitiin vielä ainakin 60-luvulla kuulopuheiden mukaan.

Eli jos vetää tuosta yhteenvetoa maalaisjärijellä nettipuhheitten mukkaan raflaten: isä ja veli raiskasivat (ainakin yhtä) tytärtä äidin "siunaten"? Ja vl-tulkinnan mukaan tytär on rahastamassa isäänsä... ja menetti silti tulevan elämänsä ja ihmisarvonsa?! Edelleen raflaten: rikoksentekovälineet molemmilta valtiolle - tuolle suvulle ei toivo jatkoa, vaikka synnit on anteeksiannettu! Ja äiteekin tuomiolle rikoksen suosijana? :evil:
Viimeksi muokattu: 24.11.2011 20:24 : mikki.
Sivu luotiin ajassa: 0.178 sekuntia