Keskustelu

Hakomaja.net

Tervetuloa, Vieras

AIHE: SRK-laiset hyökkäsivät Kalevaa vastaan

Vs: SRK-laiset hyökkäsivät Kalevaa vastaan 12.07.2011 12:48 #21

• cryo hahmo
  • cryo
  • POISSA
mikki kirjoitti:
... aikaisempien kokemusten mukaan suurta yleisöä tulisi uutisessa varoittaa "karvanoppa-pillurallista" ylinopeuksineen, (auton) kuminpolttoineen, poppis-amsku-tojotien meluhaitoista yms. normaaleista maailma(lliste)n festarien lieveilmiöistä, jotka työllistävät Jokilaaksojen poliisia ja haittaavat lähiseutujen totuttua yöllistä rauhaa...

Se oliskin jos noilta isoilta seuroilta puuttuis poliisin lupa :) Mutta tuskin, sanomista olis tullut jo. Mutta kuitenkin Suomessa on kokoontumisen vapaus mutta poliisille pitää tehdä ainakin tietyn rajan ylittävistä tapahtumista ilmoitus että osaavat varautua niihin ja poliisi voi määrätä järjestysmiesten ym. lukumääriä ja muutenkin järjestelyitä ettei vaaranneta ketään tai aiheuteta häiriötä. Ja jos homma menee ihan överiksi niin poliisi voi puuttua tai jopa keskeyttää tapahtuman.

Samoin melua tuottavista tapahtumista pitää ainakin täällä kaupunkialueella ilmoittaa ajoissa ympäristötoimeen tms. ja siinä on sitten mahdollisuus tehdä muistutus jos on melun vaikutusalueella. Mutta tarvinnee aika monta muistutusta että ympäristönsuojelupuolelta puututtaisiin asiaan. En tiedä.
Viimeksi muokattu: 12.07.2011 12:49 : cryo.
Käyttäjät eivät voi enää kirjoittaa viestejä.

Vs: SRK-laiset hyökkäsivät Kalevaa vastaan 15.07.2011 18:39 #22

• oloneuvos
  • mikki hahmo
  • mikki
  • POISSA
Muutama Lukijalta-palstan skannaus huhtikuulta... aivan kaikkea en ole postitellut "ajallaan"... mutta monenmoista on menny läpi mielipidepalstalle ja Juttutupaan ennen "jupakkaa" ja "kapinaa" :unsure:
Liitetiedostot:
musisoi edelleen, kun ei ymmärrä lopettaakaan
...mutta vakavammin : <Herra, Sinä tiedät paremmin kuin minä, että olen tulossa vanhaksi. Suojele minua tulemasta liian puheliaaksi ja ajattelemasta, että minun on sanottava painava sanani joka asiassa ja joka tilaisuudessa>

Vs: SRK-laiset hyökkäsivät Kalevaa vastaan 23.03.2012 08:31 #23

• Satyagraha, pyrkimys totuuteen.
  • Admata hahmo
  • Admata
  • POISSA
Vl:ien suuttumusta ja sensuuripyrkimyksiä boikottikampanjoita myöten aikaansaanut Kalevan rohkea ja suoraselkäinen uutisointi vl-aiheista on nyt tuonut lehdelle palkinnon vuoden journalistisesta teosta.

Onnittelut Kalevalle B)

Kotimaa kirjoittaa aiheesta:
Ehdokkuusvaiheessa Kalevan uutisointia esiteltiin seuraavasti: ”Kaleva toi esiin alueellaan vaikutusvaltaisen herätysliikkeen sisällä tapahtuneita lasten hyväksikäyttötapauksia, jotka eivät olleet päätyneet viranomaisten tietoon. Vuosikymmeniä jatkuneesta hiljaisuuden kulttuurista ja salailusta on nyt päästy uhrien suojeluun ja tekojen oikeuskäsittelyyn. Poikkeuksellisen laajasta painostuksesta ja sadoista perutuista lehtitilauksista huolimatta Kaleva otti myös pääkirjoituksissaan johdonmukaisesti kantaa tekoja ja vaikenemista vastaan.”
Jumala ymmärtää ja ellei ymmärrä, niin hän ei ole Jumala, eikä meillä ole mitään pelättävää.
Seuraavat käyttäjät tykkäävät tästä: cryo

Vs: SRK-laiset hyökkäsivät Kalevaa vastaan 23.03.2012 14:30 #24

• cryo hahmo
  • cryo
  • POISSA
Admata kirjoitti:
Vl:ien suuttumusta ja sensuuripyrkimyksiä boikottikampanjoita myöten aikaansaanut Kalevan rohkea ja suoraselkäinen uutisointi vl-aiheista on nyt tuonut lehdelle palkinnon vuoden journalistisesta teosta.

Onnittelut Kalevalle B)

Kotimaa kirjoittaa aiheesta:
Ehdokkuusvaiheessa Kalevan uutisointia esiteltiin seuraavasti: ”Kaleva toi esiin alueellaan vaikutusvaltaisen herätysliikkeen sisällä tapahtuneita lasten hyväksikäyttötapauksia, jotka eivät olleet päätyneet viranomaisten tietoon. Vuosikymmeniä jatkuneesta hiljaisuuden kulttuurista ja salailusta on nyt päästy uhrien suojeluun ja tekojen oikeuskäsittelyyn. Poikkeuksellisen laajasta painostuksesta ja sadoista perutuista lehtitilauksista huolimatta Kaleva otti myös pääkirjoituksissaan johdonmukaisesti kantaa tekoja ja vaikenemista vastaan.”

Erittäin hyvä uutinen! Lakeja rikkomatta (ainakin tämänhetkisten tietojen mukaan) on tehty jotain mikä laittaa vastuunpakoilijat miettimään tekosiaan. Kuten olen jo jossakin todennut, monesti valitetaan että miksi asiat ovat niin tai näin ja miksi Suomalaiset vain valittavat eivätkä tee asialle mitään. En ole anarkismin kannattaja mutta mielessäni on kyllä useasti käynyt että miksi nämä valittajat eivät itse yritä asioille mitään, jos ei muulle niin ainakin sille valittamiselle. Nyt on Kaleva ilmeisesti tehnyt sen minkä pystyy!

Vs: SRK-laiset hyökkäsivät Kalevaa vastaan 23.03.2012 20:47 #25

• oloneuvos
  • mikki hahmo
  • mikki
  • POISSA
Kaleva Lukijalta 23.3.2012
...tahalleen olen pantannu tätä viestiä ja jätän julkaisematta kirjottajanki nimen irwailun takija, hää on mies eteläisestä osasta maatamma.. oisko joku sa.. pukki? Apulannalla kasvanu.... täh!
:whistle:

<<<<< Hyväksikäyttötapaukset vanhoillislestadiolaisuudessa

Sanomalehti Kaleva palkittiin Vuoden hournalistisesta teosta kirjoituksistaan vl-herätysliikkeen piirissä paljastuneista lasten hyväksikäyttötapauksista.

Täällä etelässä nousee hattu päätoimittaja Markku Mantilalle ja Kalevalle siitä, että he asettuivat pienten ihmisten (vl-lapset) puolelle ja lehti kirjoitti rohkeasti vl-herätysliikkeessä pitkään vaietusta asiasta eli insestistä ja pedofiliasta.

Tämä siitä huolimatta, että Kaleva sai vl-liikkeen johdon eli SRK:n (Suomen Rauhanyhdistysten Keskusyhdistys) taholta ennennäkemättömän vihakampanjan kohdietumaan itseensä. Vl-henkilöitä kehotettiin lopettamaan Kalevan tilaus ja boikotoimaan kaikin tavoin lehteä.

Tällainen vihakamppanja tiedonvälitystä harjoittavaa maakuntalehteä on Suomessa jotakin uutta ja aikaisemmin kokematonta.

Tuossa tilanteessa olisi monen päätoimittajan housunpuntit tutisseet aika tavalla ottaen huomioon vielä sen, että Kaleva ilmestyy Oulussa ja Oulu on vanhoillislestadiolaisen liikkeen pääpaikka.

Vaan Mantila kumppaneineen jatkoi kaikesta huolimatta avointa ja rehellistä journalismis myöskin tästä kipeästä aiheesta.

Nyt on mielestäni SRK:n ja muiden vl-johtohenkilöiden syytä katsoa peiliin: kannattaako hyökätä koko arsenaalilla sellaista lehteä kohtaan, joka kirjoittaa itselle.

Vaikka sadat vanhoillislestadiolaiset peruivat Kalven tilauksen niin uskon, että kokonaislopputulos tämän asian osalta on Kalevalle runsaan positiivinen ja vl-herätysliikkeen johdolle rinsaan negatiivinen. Niin pitääkin olla.
N.N. >>>>>
musisoi edelleen, kun ei ymmärrä lopettaakaan
...mutta vakavammin : <Herra, Sinä tiedät paremmin kuin minä, että olen tulossa vanhaksi. Suojele minua tulemasta liian puheliaaksi ja ajattelemasta, että minun on sanottava painava sanani joka asiassa ja joka tilaisuudessa>
Viimeksi muokattu: 23.03.2012 20:50 : mikki.
Seuraavat käyttäjät tykkäävät tästä: hyshys
Sivu luotiin ajassa: 0.129 sekuntia