Keskustelu

Hakomaja.net

Tervetuloa, Vieras
  • Sivu:
  • 1

AIHE: Pittääpä rovosoija..

Pittääpä rovosoija.. 28.07.2009 18:29 #1

• oloneuvos
  • mikki hahmo
  • mikki
  • POISSA
Kunta- ja muita liitoksia ja liittymiä ihmetellessä vaikuttimia taitaa olla muuallakin kuin puoluepolitiikassa vai kuinka pitää ymmärtää allakin seuraava: "rakenteellisesti ja väestöltään monin tavoin yhteismitallisen"? Kuinkahan yhteismitallisesti eristyneitä kunta- ja muita yhtymiä saammekaan?

Vänkäämättä tulee mieleen vaikkapa yhteismitallinen "uskonreservaatti", sellaisen vastaavanlaisen kuntaryppäänhan on jo löytävinään Itä-Uudeltamaalta erilaisia väestö- ym. tilastotietoja yhdistelemällä. Miten lienee sielläpäin asiat järjestetty?

KOLUMNI Forum24 28.7.2009, sivu 4 - viite nettilehti: www.forum24.fi/nettilehti.php

Tuomas Lohi, Vs. kunnanjohtaja, Tyrnävä
YHTEISTYÖSSÄ ON YTYÄ, ote

”Hailuoto, Kempele, Liminka, Lumijoki, Muhos, Oulunsalo ja Tyrnävä aloittavat yhteistoiminta-alueen valmistelun, mikä toteutuessaan uudistaa ja yhtenäistää alueen sosiaali- ja terveystoimen rakenteet. Oulun seudun eteläiset kunnat muodostavat maantieteellisesti, toiminnallisesti, rakenteellisesti ja väestöltään monin tavoin yhteismitallisen aluekokonaisuuden. Myös kuntien tulevaisuuden näkymät mahdollisuuksineen, ongelmineen ja haasteineen ovat yhteneviä.

Lapsi- ja nuorisovoittoisella alueella asuu noin 50 000 ihmistä, ja väestökehitys on ollut vuosien ajan voimakkaassa kasvussa. Toisaalta myös ikääntyvien määrä lisääntyy alati."

Lohihan on kansanedustaja Töllin vs:na ja siirtyi muistin mukaan virkaan koulupuolelta Muhokselta. Oulunseudulla muutoinkin kunta-asiat puhuttavat ja vaikuttavat, entisen Ylikiimingin oululaistuneet äänestäjät jo "pilasivat" erään kirkollisen vaalin Oulujoen srk:ssa?

ps. ...tarkoitus on rovosoinnin lisäksi laajentaa uskon ja vallan näkökulmaa laajemmallekin yhteiskuntaan ja samalla kiinnittää huomiota yhä kapulakielistyvään viestintään muuallakin kuin virallisissa pöytäkirjoissa tai lakiteksteissä
musisoi edelleen, kun ei ymmärrä lopettaakaan
...mutta vakavammin : <Herra, Sinä tiedät paremmin kuin minä, että olen tulossa vanhaksi. Suojele minua tulemasta liian puheliaaksi ja ajattelemasta, että minun on sanottava painava sanani joka asiassa ja joka tilaisuudessa>
Käyttäjät eivät voi enää kirjoittaa viestejä.

Vs:Pittääpä rovosoija.. 28.07.2009 23:56 #2

• Kysynpä vain hahmo
  • Kysynpä vain
...tarkoitus on rovosoinnin lisäksi laajentaa uskon ja vallan näkökulmaa laajemmallekin yhteiskuntaan ja samalla kiinnittää huomiota yhä kapulakielistyvään viestintään muuallakin kuin virallisissa pöytäkirjoissa tai lakiteksteissä

Kannattettava projekti. Teema on valkoista aluetta Pohjois-Suomessa. Herätysliikkeen kytkeytyminen maalliseen vallankäyttöön on vaiettu asia. Läpinäkyvyyden vaatimus koskee kaikkia rakenteita ja kytköksiä.
Käyttäjät eivät voi enää kirjoittaa viestejä.
  • Sivu:
  • 1
Sivu luotiin ajassa: 0.153 sekuntia