Keskustelu

Hakomaja.net

Tervetuloa, Vieras
Hakomajan jäsenille tarkoitettu OffTopic keskusteluosio.

AIHE: Musiikkiterapiaa :)

Musiikkiterapiaa :) 01.08.2009 12:10 #1

• Aricia hahmo
  • Aricia
  • POISSA
Kuinka moni on kokenut musiikin henkireikänä?

Olen musiikin suhteen moniruokainen ja kokeileva. Siioninlaulut skippaan, koen ne suurimmaksi osaksi negatiivista syyllisyystunnelmaa luovina. Kuvitelkaa nyt: "Maasta vaivojen, puolees huutelen, kuule isä lapses ääni... kuolon alhossa, murheen laaksossa, aallot käyvät yli pääni.. täällä usein kiusausten kanssa taistelen.." jne. Sanasto on jo masentavaa, elämä on kuolon alho ja taistelua (sotaisa kielenkäyttö muutenkin tyypillistä vl-retoriikassa). Virsistä voi hyvinkin kuunnella sen tyyppisiä, kuin Päivä vain ja hetki kerrallansa.. siinä on jo paljon myönteisempi sävy.

Youtuben kautta löytää mielenkiintoisia musiikkivideoita, joiden symboliikka kolahtaa joskus kunnolla uskonnollisen teeman kautta, kuten tässä:

Toinen on Nightwishin Amaranth, sen musiikkivideo. Pelko synnyttää vihaa ja siinä kyläyhteisö koetti polttaa haavoittuneen enkelin mökkiin. Eivät onnistuneet. :)
Käyttäjät eivät voi enää kirjoittaa viestejä.

Vs:Musiikkiterapiaa :) 01.08.2009 20:35 #2

• Ihmettelijä hahmo
  • Ihmettelijä
Aricia kirjoitti:
Kuinka moni on kokenut musiikin henkireikänä?

Minä minä minä minä minä.... :woohoo:

Ei tarvitse paljon yllyttää. Tässä Pave Maijasen Kaikki nämä vuodet:

Vs:Musiikkiterapiaa :) 01.08.2009 21:08 #3

• Bullet hahmo
  • Bullet
Joskus olen leikitellyt ajatuksella että laitan kaiuttimet täysille ja laittaisin Dimmu Borgiria soimaan. Vanhemmat tykkäisivät :P

...

Vs:Musiikkiterapiaa :) 01.08.2009 21:16 #4

• tap hahmo
  • tap
  • POISSA
Leikitellähän voi, varsinkin ajatuksilla. Neuvonpa kuitenkin, että kunnioita vanhempiasi. Pidemmän päälle sitä et varmaan kadu.

Vs:Musiikkiterapiaa :) 01.08.2009 23:28 #5

• vanla hahmo
  • vanla
Tässä saviruukku laulussa on minusta meille kadotukseen tuomituille lohdullinen sanoma. Jumalanvoima ja rakkaus on väkevämpi kuin yhdenkään vl tuomareiden.

Vs:Musiikkiterapiaa :) 02.08.2009 21:08 #6

• hjk2k hahmo
  • hjk2k
SRK-musiikissa sattuu korvaan sen yhdenmukaisuus ja kapea-alaisuus. Tunneskaala on hyvin kapea. Rajuja asioita ei esitetä, ne ovat maton alla. Musiikki kuvaa hyvin koko sitä kulttuuria.

Laitan tähän linkin yhdenlaiseen musiikkiin josta itselläni on hyviä muistoja: Dixieland jazzia. :D Se oli ensimmäistä musiikkia jota itse kuuntelin, kun pietarilainen Leningrad Dixieland Jazz Band oli tullut Suomeen keikkailemaan ja satuin kohdalle. Ok, en ajattele että tuo nyt olisi mitään parasta musiikkia, mutta kyllä se sopii joihinkin tilanteisiin ja on kyllä kieltämättä terveellisen iloista. Klipillä oleva bändi ei ole LDJB, koska YouTubesta löytyneet sen bändin videot olivat sen verran huonolaatuisia. Samaa luokkaa ehkä kuitenkin.

Vs:Musiikkiterapiaa :) 02.08.2009 21:42 #7

• Aricia hahmo
  • Aricia
  • POISSA
Ihan hauska toi Bye bye Blackbird... Jazz on muuten livenä parempaa kuin nauhoitettuna. Niin varmaan musiikki yleensäkin, mutta mun mielestä se korostuu jazzin kohdalla. Nuorempana koin ahaa-elämyksen sen suhteen, kun eksyin jazzin "katukonserttiin".

Vs:Musiikkiterapiaa :) 06.08.2009 13:35 #8

• Lumi hahmo
  • Lumi
  • POISSA
Minusta tämä on kaunis.

Vs:Musiikkiterapiaa :) 09.08.2009 19:02 #9

• oloneuvos
  • mikki hahmo
  • mikki
  • POISSA

ilman sanojakin hieno kappale A Hm E7 F7 tuohon ei pysty kuin eläin? pakko ottaa ohjelmistoon..
musisoi edelleen, kun ei ymmärrä lopettaakaan
...mutta vakavammin : <Herra, Sinä tiedät paremmin kuin minä, että olen tulossa vanhaksi. Suojele minua tulemasta liian puheliaaksi ja ajattelemasta, että minun on sanottava painava sanani joka asiassa ja joka tilaisuudessa>

Vs:Musiikkiterapiaa :) 09.08.2009 20:16 #10

• Ihmettelijä hahmo
  • Ihmettelijä
mikki kirjoitti:
ilman sanojakin hieno kappale A Hm E7 F7 tuohon ei pysty kuin eläin? pakko ottaa ohjelmistoon..

Hehe, mikki - ai että hittoon sievistely? :woohoo:

Kylli-täti vihjailee vähän epäsuoremmin.

Ne jotka ovat päivystäneet tällä palstalla koko aurinkoisen päivän voisivat vaikka ottaa mallia tuosta videosta hyvänä niskajumppana. Relatkaa vähän hyvät ihmiset. :laugh:
Sivu luotiin ajassa: 0.758 sekuntia