Keskustelu

Hakomaja.net

Tervetuloa, Vieras

AIHE: opin muuttuminen

Vs:Nouseeko Raamattu uskon perustaksi? 30.09.2009 22:30 #21

• Itsekäs hahmo
  • Itsekäs
Jos lainsäätäjä on vieraantunut kristillisistä perusarvoista ja jumalan sanasta,kuinka tuo sana ja nuo kristilliset arvot voi suojella elämää? ,,On ja tulee olemaan täysin todistettavaa että kun kristilliset perusarvot eivät sisällä lainsuojaa,seuraukset ovat kohtalokkaat,tämän myös vl:t aikanaan tulevat myöntämään ,sitten kun sen aika koittaa,sen kumpi on oikeammassa vl:t vai lainsäätäjä.Tämä ei siis ole uskonasia eikä vl:n asia,vaan kyseessä on perustuslaki ja elämän suojeleminen.
Käyttäjät eivät voi enää kirjoittaa viestejä.

opin muuttuminen 09.05.2014 14:23 #22

Joh. 13
9 Silloin Simon Pietari sanoi: "Herra, älä pese vain jalkojani, pese myös kädet ja pää."
10 Tähän Jeesus vastasi: "Se, joka on kylpenyt, ei tarvitse pesua, hän on jo puhdas.* Ja te olette puhtaita, ette kuitenkaan kaikki." [Osassa käsikirjoituksia:"Se, joka on kylpenyt, tarvitsee vain jalkojen pesun, muutoin hän on jo puhdas."][ Joh. 15:3]
11 Jeesus tiesi, kuka hänet kavaltaisi, ja siksi hän sanoi, etteivät he kaikki olleet puhtaita. [Joh. 6:64]
12 Pestyään heidän jalkansa Jeesus puki viitan ylleen ja asettui taas aterialle. Hän sanoi heille: "Ymmärrättekö te, mitä teille tein?

Opetuksen muuttuminen näkyy myös tässä. Jesuksen sanat "..ette kuitenkaan kaikki" Joka tarkoittaa että jossain on tieto joka ei ole kaikkien saatavilla.
tästä seuraa välittömästi kilpalaulanta kuka meistä jälkipolvista tietää ja tunnistaa epäpuhtaan. Niinpä meitä epäpuhtaan osoittelijoita on pilvin pimein joka oksalla.

Omakohtaisena totuutena itselleni valitsen: Annan anteeksi itselleni ne ajatukset jotka Joh.13 kirjoittaja on mieleeni nostanut. Hän on tehnyt parhaansa sillä hetkellä miten on asian ymmärtänyt. Minun tehtäväkseni nostan: Minä tuomitsen itseni sen mukaan tai sillä tavoin kuin puhujan ajatukset tuomitsen ja siksi jätän tuomitsematta. (itseni)
Oppi muuttuu kunnes löydän totuuden koska totuus ei voi olla monta eri mieltä. Vain minä voin löytää minun totuuteni ja vain sinä voit löytää sinun totuutesi. Silloin kun se on sama silloin olemme molemmat löytäneet ja siksi sinun (jokaisen) läsnäolo on välttämätöntä miten muuten tietäisin että olemme samassa totuudessa.
asialla on se merkitys jonka itse sille annat
Käyttäjät eivät voi enää kirjoittaa viestejä.
Sivu luotiin ajassa: 0.581 sekuntia